Pelgrim GVW550

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 5 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Pelgrim GVW550 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

5,2

dochters 28-12-2009
Geschreven voor: Pelgrim GVW550

Van onze inbouwvaatwasser merk: Pelgrim GVW550RVS,begaf de pomp het al na 4 jaar.
We kregen maar een kleine korting op de materiaalkosten, maar verder was Pelgrim niet bereid om ons tegemoet te komen in de kosten.Het merk Pelgrim zal door ons nooit meer worden aangeschaft, want ook met de andere apparaten van dit merk, hebben we slechte ervaringen opgedaan.

tomas68 09-07-2009
Geschreven voor: Pelgrim GVW550

Ook ik had het zelfde probleem met een lekkende slang van de waterpomp.
De bodemplaat stond plotseling vol met water en de machine deed niks meer behalve een hoop gepiep.
Ik had nog een stuk slang liggen van de goede diameter , twee slangklemmen gehaald ( 1.90 euro ) , een uurtje sleutelen en het probleem was opgelost , anders zou het mij minstens 250 euro gaan kosten omdat het slangetje niet los leverbaar is.
Een grote schande , zeker omdat het een probleem is wat dus vaak voorkomt , een beetje servicegericht bedrijf/merk biedt hiervoor een reparatiesetje voor aan.
Aangezien ik met mijn combimagnetron van Pelgrim ook al een aantal problemen heb gehad is het voor mij eens maar nooit meer PELGRIM !!!
Trouwens het bestekmandje wat er bij zit is niet te verplaatsen en neemt veel te veel plaats in beslag , ook waardeloos dus

R. Kersten 21-11-2008
Geschreven voor: Pelgrim GVW550

Onze machine van 2.5 jaar lekte. Na aan de onderzijde te kijken wat er loos was zag ik al snel dat een rubber slang aan de pomp lekte. Toen ik Pelgrim belde werd verteld dat het rubber slangetje niet los te leveren was. Maar wel de complete waterpomp a 208 euro. Belachelijk natuurlijk. Ik las het verhaal van een meneer die het zelfde probleem had. Deze had met een stuk autoradiateur slang het probleem opgelost. Ik heb het zelfde gedaan en hij werkt weer. Bij een autoshop een stuk radiateurslang gehaald en wat slangklemmen voor 16,95 euro totaal en klaar is Kees.

michelmr 10-02-2007
Geschreven voor: Pelgrim GVW550

Heb sinds 2003 de Pelgrim vaatwasser type GVW -9550. Dit type had eigenlijk de naam Whirlpool moeten dragen, maar Pelgrim dacht met hun luxe naamplaatje de mensen te misleiden. Jawel ik ben er ingetrapt. Had ik van tevoren geweten dat het Whirpool zou zijn Had ik echt voor een ander merk gekozen!! Tot nu toe deed de machine wat hij hoorde te doen, wassen en drogen met een goed resultaat. Hij is redelijk stil en voor ons zitten er genoeg programma's op. Eigenlijk was ik ook zeer tevreden met deze machine. TOT HIJ KAPOT GING. Hij gaf code 2 aan (het startknopje knippert dan 2 keer en hij blijft constant piepen). Bij navraag bij Pelgrim houd dat in dat er water op de bodemplaat ligt, dus ergens een lekkage. Daar moest zeker een monteur bij komen, want ook ik weet dat water en stroom niet samen gaan! Gelijk kreeg ik de prijzen door van de monteur; €50,- voorrijkosten, €6,- administratiekosten??, €1,- per minuut werkzaam en dan nog natuurlijk de kosten van de onderdelen.
De monteur zou dan over 1 week langskomen. Nadenkend over de prijzen van deze monteur en wat er nou kapot zou zijn ben ik zelf eens gaan kijken. Ik had immers 1 week om dat te doen. Nadat ik de plinten van mijn keuken had verwijderd heb ik het onderste voorplaat van de machine eraf gehaald, dat ging simpel met maar 4 schroefjes. En jawel, water op de bodemplaat. Daarna het water verwijderd en machine weer aangezet en hij deed het weer. Met een zaklampje gekeken naar een lekkage en zag achterin wat water druppelen (tijdens het wassen).Gelijk het water laten wegpompen en de machine uit mijn keuken gehaald. De machine op z'n achterkant gezet en de bodemplaat verwijderd (gaat ook heel simpel ,want deze zit maar met 2 schroefjes vast). Naar onderzoek bleek een rubber slangetje de boosdoener te zijn. Nou dat is dan simpel DACHT ik, slangetje vernieuwen en klaar is kees,jaja. Dit slangetje zit achter het pomphuis van de circulatiepomp en zit vastgegoten aan het pomphuis. Bij navraag zou dit slangetje snel kapot gaan door de huidige vaatwastabletten deze zijn dus te sterk ofzo. Pelgrim gebeld om dat slangetje te bestellen, MAAR dat kon niet! Doe dan maar een nieuw pomphuis met slangetje vroeg ik, MAAR dat kon ook niet. Ik vroeg wat kan dan wel? De enige optie is een pomphuis met slangetje EN EEN CIRCULATIEPOMP?? Mijn pomp is nog goed, dus ga ik deze ook niet vervangen. Toch nog even gevraagd wat dat dan ging kosten. De pomp met pomphuis en slangetje komen op een luttele bedrag van € 190,- ??!!! MAAR dan ben je er nog niet want er waren nog meer kosten. Laat staan dat de monteur er 1 uur mee bezig zou zijn (zonder koffie natuurlijk, want 5 minuten koffie drinken kost mij €5,- Duhhh).
Totale kosten van de pomp,voorrijkosten, administratiekosten en 1 uur arbeidsloon komen neer op het zalige bedrag van €306,- waarschijnlijk is dit ook nog zonder de BTW ik weet het niet want na het horen van dit bedrag kon ik mijzelf gelijk reanimeren.
HALLO PELGRIM, dat rubbertje kost waarschijk maar iets van €2,- ofzo. En Het pomphuis is heel simpel van de circulatiepomp te schroeven, het is gewoon een los onderdeel hoor!Wat een boeven zijn jullie. Dan maar zelf aan de slag. Opzoek naar een rubber slangetje van (in mijn geval) 25mm doorsnede, wat hitte en waterdruk aankan. Al snel aangekomen bij een automaterialen zaak die deze slangen verkocht onder de naam als RADIATORSLANG. Kosten €12,- incl. BTW, maar dan heb je wel 1 meter slang. ik had maar 5 cm nodig maar nu kan het slangetje als het moet 20 x doorrotten! Slangetje bevestigt aan het pomphuis d.m.v. een slangenklem. ( om het oude slangetje welke vastgegoten is te verwijderen ben ik wel een half uurtje bezig geweest, want dat moet wel goed gebeuren anders heb je snel weer een lekkage). Stroom erop en mijn zelf gerepareerde vaatwasser draaide z'n 1e proefwasje. Tijdens het wassen gecontroleerd, maar alles bleef perfect droog, Hij draait nu weer super zoals voorheen en zoals het hoort. Totale kosten €14,- en dan kan het slangetje nog 20 x kapot gaan.
Mocht deze vaatwasser kapot gaan met een ander probleem, zet ik hem gelijk buiten de deur en koop ik wel een vaatwasser van een echt merk. Een Miele, Bosch of Siemens ofzo want deze merken verkopen voor dit probleem gewoon een reparatiesetje van €20,-
Op zich ben ik wel redelijk tevreden met m'n vaatwasser, maar de terreurdaden van het Pelgrim servicecenter wil ik echt niet nog een keer mee maken!
Ik hoop dat er mensen zijn die iets aan mijn verhaal hebben als zij het zelfde probleem met hun vaatwasser hebben.

Vriendelijke groet, Michel.

Ps. Ik had het geluk dat de lek aan de achterkant van de slang zat, want er zijn ook gevallen dat de lek aan de voorkant zit en dan word de electronica ook vochtig en dan kan je het echt schudden dus, dan word het zeker een nieuwe!!

henny 1500 30-05-2006

pelgrim gvw 550 rvs

ik heb hem pas 6 maanden en nu is de pomp al kapot
en gelijk de printplaat doorgebrand.
en het ergste is dat de service zeer slecht is want je
moet gewoon 2 weken op een monter wachten.
ik koop nooit geen pelgrim meer.